Je mandje is leeg.
In onze kennisbank vind je informatie over werken en ondernemen in en financieren van cultuur.
Thema
Je cultureel ondernemingsplan
Is mijn idee haalbaar? En wat heb ik daar voor nodig? Dat beschrijf je in een ondernemingsplan.
Strengths, Weaknesses, Opportunities, Threats
Van digitaal creëren, over een digitaal marketingplan, tot digitale verdienmodellen.
Remix-cultuur, artificiële intelligentie,…
De missie van een onderneming is kortweg de samenvatting van wat je doet en waarom je dit doet.
Breng jouw cultureel verdienmodel in kaart met behulp van onze culturele waardescan.
Hoe is de culturele waardescan opgebouwd? Hoe ga je ermee aan de slag?
Waarom doe je wat je doet? Wat is je persoonlijke drive? Voor wie ga je dit doen?
Waaruit bestaat een ondernemingsplan?
Wie is de klant van je dromen?
Concurrentie is het bewijs dat er een markt is voor jouw dienst of product.
De ‘core business’ van je onderneming.
Werk je alleen of werk je samen met anderen?
Wat is de ideale locatie voor mijn activiteit?
Een verdienmodel beschrijft hoe je als culturele ondernemer of organisatie inkomsten creëert.
De opportuniteiten van de digitale markt.
Bieden wat je publiek écht wil.
Voor je jezelf kan promoten moet je weten waar je voor staat.
Breng de juiste boodschap naar de juiste doelgroep.
Netwerken betekent in de eerste plaats sociale contacten leggen en onderhouden.
Hoe iemand overtuigen in 30 seconden?
Wanneer wordt een naam een merk?
Social media is vandaag een van de belangrijkste communicatiekanalen.
Een website is belangrijk voor je online aanwezigheid en vindbaarheid.
Overtuig potentiële klanten om een aankoop te doen.
Redactionele content zorgt voor gratis aandacht in geschreven pers, op de radio of op tv.
Je onderneming op een efficiënte manier in de kijker te zetten.
Je kan er voor kiezen om je promotie (deels) uit te besteden aan iemand die jou vertegenwoordigt.
Van Facebook tot Snapchat.
Waar zit je doelgroep online?
Hoe bereik je je publiek online?
Er bestaan verschillende methodes, stappen en strategieën om een prijs te bepalen.
3 methodes om de prijs van jouw werk te bepalen.
Hoe kom je tot de beste prijszetting voor jouw werk?
Een aantal voorbeelden van strategieën die worden toegepast in de culturele sector.
Reflecties bij de interviewreeks over prijszetting, door onze consulent Justien.
Cijfervoorbeeld voor de berekening van je uurtarief.